torsdag 17 mars 2011

Till Röda grevinnors lov

Yvonne Hirdmans bok om sin mamma är engagerande från första stund. Yvonne Hirdman är mig väldigt välbekant, men jag är inte säker på hur. Jag har givetvis läst hennes bok om Alva Myrdal, väldigt intressant, men jag undrar om jag inte dessutom varit på någon förläsning hon hållit. Om genusforskning. I samband med någon kurs i KonstvetenskapGöteborgs Universitet. Ser verkligen fram emot de stunder jag har möjlighet att läsa. Inte så ofta som jag skulle önska, dessvärre. Är fortfarande fast i försäkringsärenden, och det enda som står helt klart är att det kommer att bli dyyyrt, och att försäkringsbolagen inte har något ansvar.
Hurra! Lille Hamlet får plats på Pensionat Ugglebo, alla hundars paradis, inte så tidigt som jag skulle önska, men som det ser ut nu kommer vår omsorgsfullt planerade bio-helg att gå av stapeln (och jag får min hotellfrukost).
Idag är här jättekallt och blåsigt och det vete katten om hunden kommer ut. Skall iallafall kolla skidskyttet idag. Både dam- och herrtävling.
Följer annars som så många andra utvecklingen i Japan, med sorg i hjärtat. Tillhörde kärnkraftsmotståndarna redan innan, men man vill ju verkligen inte få sina värsta farhågor bekräftade. Delar mina tvivel på kärnkraften med de flesta science-fictionförfattare faktiskt. Bl a Isaac Asimov. Han hade en IQ på sådär 170, det är svårt att slå, och hans åsikter är väl värda att betänka. Tror att det handlar om Murphys lag - Om något kan gå åt he-te så gör det det också. Det är bara en tidsfråga.
Bild: Mja, det är lite magert på fotofronten. Hoppas för er skull, och för min, att vi hinner på orkidéutställning i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar