tisdag 8 mars 2011

Lyxlax

Har precis ätit middag på Laxbutikens restaurang dagen till ära. Varmrökt lax med chili-aioli. Faktiskt den bästa lax jag ätit på evigheter, kanske någonsin! Mjäll och saftig och med underbar sås till. Laxbutiken har nu även ost- och sillavdelning och till sommaren blir det också glasscafé. Väl värt ett stopp på motorvägen.
Käre Maken är hemma igen, medförande bl a blommor till mig och ostkaka, väldigt gott. Vet inte vilket jag uppskattar mest.
Håller just nu på att utarbeta ett recept på havrekakor, en av de få saker diabetiker kan unna sig utan problem. Återkommer om några dagar, måste prova en sak till först, nämligen att byta ut en del socker mot russin. Inte för att det blir bättre värden, men det kanske blir godare!
Kung Arthur regerar vidare, England blomstrar, (vi talar här om 400 eKr, nu verkar det vara rena kalhygget) Guinnivere, hans drottning, är kidnappad och återfunnen och Merlin har blivit förgiftad och galen, återfått förnuftet och kommer snart att bli förälskad. Det kan han behöva, han är lite i präktigaste laget.
Jag väntar på The Mentalist, tv3 kl 20.00. Vilket är en av de bästa sakerna med serien. Att den börjar kl 20.00, alltså. Då kan jag gå och lägga mig i tid, jag behöver massor av sömn.
I morgon blir det tripp till Göteborg och bland mycket annat lunch på Wasa Allé. Skall bli spännande, recension kommer.
Bild: Ja, ja, jag vet - det blir lite tjatigt med samma tulpan, men jag är rätt förtjust i den, tänker eventuellt förstora en av bilderna och försöker nu bestämma mig för vilken. Skall försöka hitta på något nytt tills i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar