torsdag 3 mars 2011

Lugn och ro?

Kära vänner: Här borde frid och ro härska och jag borde leva mitt hett önskade latmansliv. Käre Maken har åkt till Polen och Hamlet och jag residerar i ensamt majestät i huset. Tanken är att jag ÄNTLIGEN skall få läsa så mycket jag orkar, men några illvilliga små måsten dyker fortfarande upp här och där.
Läser vidare mellan mina måsten i Mary Stewarts Merlinsaga del II. Grottbergen, heter den. Här växer Arthur upp och skolas, ovetande om att han är prins, av Merlin. Vid så där 15 års ålder skall han ta över kungadömet. Intressant hur man såg på mognad på den tiden. Vad bokens titel kommer i från begriper jag inte. I den här boken bor Merlin i en stuga, istället för i sin grotta på Bryn Myrddin.
Idag kommer Slottsfruar del 2 tv2 20.00. Hoppas det här programmet är lika underhållande som det förra. Det kommer nämligen absolut inget annat som går att se. Den underbart roliga filmen Wag the Dog med Robert de Niro går kl 3 på natten. Skulle du mot förmodan inte sett den (den har repriserats ca 100 ggr) och är sömnlös så dags har du något att se fram emot.
Bild: Blommor som vanligt, bilden är åtminstone nytagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar