onsdag 5 december 2012

Buffé

Våra fåglar bjuds på buffé. Två sorters frön, jordnötter och talgbollar -och det går åt vill jag lova. Vi spanar från fönstret och försöker gissa oss till vad de är för några. Så roligt att se de små liven och ett väldigt tjatter är det. Pilfinkarna är snälla och skvätter ut massor av frön så att koltrastarna också får något att äta.
Tänker köpa ytterligare någon jul-CD i år (har redan en hel del), och lyssnar nu in mig på YouTube. Behöver absolut ny dator, ljudet är FÖRSKRÄCKLIGT! Är svag för engelska carols och gosskörer och här toppar nog The Choire of King's College i Cambridge. Det skall ha kommit ut en Mats Bergström, Georg Riedel, m fl Julsånger utan ord, men jag kan inte hitta något att lyssna på. Den får dock full pott i recensionen. Hmm, det blir svårt det här.
Läser Hjort och Rosenfeldts Fjällgraven och kan behärska min förtjustning. Alla dessa trasiga, otrevliga människor! Mer eller mindre trasiga är vi alla, men man måste nödvändigtvis inte vara så förbaskat osympatisk och självupptagen för det. Och det gäller nära nog alla i bokens persongalleri. Kan inte påsta att jag tycker den är så välskriven heller. Det finns dock ljuspunkter: vissa miljöbeskrivningar är riktigt bra, och någon av herrarna (eller möjligen båda) måste gilla svenska fjällvärlden. Och hittills håller intrigen.
För övrigt har jag åkt på en förkylning och ligger hemma med feber och ont i halsen. JAG! Som aldrig blir förkyld - minns inte när det hände sist. Fast det är rätt skönt att ha ett alibi för att inte behöva göra något! :-)
Ha det så bra! Vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar