onsdag 12 december 2012

Kill your darlings

Ett förfärligt uttryck har jag alltid tyckt. Och en så urtråkig uppmaning. Betyder inte att du skall ta livet av dina närmaste utan att du ska ta bort dina favoritidéer eller åtminstone ifrågasätta dem. Louise Penny gör i alla fall detta i mer bokstavlig mening i The Brutal Telling. Och vad värre är, det är en av mina älsklingar hon tar livet av. Tror det är min favoritbok hittills i serien. Handlar om girighet, en dödssynd jag bättre förstår än avund ;-), särskilt som här i samband med konst och antikviteter. Innehåller också en förtrollande resa till Queen Charlotte Island, som jag aldrig tidigare hört talas om men som jag nu måste undersöka.
Nu gäller det att Bokus levererar snabbt - jag  börjar nu på den sista deckaren jag har hemma - Bury your
Dead. Skickade in ännu en beställning idag på ytterligare tre. Kan inte få nog av Louise Penny-land.
I morgon är det Lucia och jag skall ställa klockan på 7 ( snudd på mitt i natten för mig) och se Luciamorgon på TV. Brukar vara fantastiskt vackert. Har sparat några lussekatter och  Hamlet skall få glitter om halsen och vara lussehund.
Bild: Vi har 15 grader kallt, tröstar mig med Paradisets sommarblommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar