måndag 10 december 2012

Igenplogat

Min finaste djävulsorkidé till "gentlemannen" med plogen.
Läste häromdagen om en man som helst av allt ville vakna till mullret av plogbilen. Det gjorde jag i morse, men kan inte påstå att det gjorde mig lyckligare. Denne mycket specielle plogbilsförare inte bara väckte mig, han plogade dessutom upp all snön från gatan till min del av trottoaren. Hade alltså tre gånger så mycket snö att skotta än som egentligen skulle behövas. Nåja, nu är det gjort!
Har avnjutit frukost i sängen med min underbara bok. En av de få fördelarna med att ha Käre Maken på annan ort. Frukosten varade till 10.30. Funderar nu på att ta en tur och handla, det är Lindts Lindors mörkaste chokladkulor som lockar.  Det har jag ärligt förtjänat efter skottandet. Resten av dagen skall tillbringas i Three Pines i Kanada tillsammans med kommissarie Gamache.
Ha en fin dag allihopa! På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar