lördag 29 december 2012

Frälsis och jag

Det brukar stå en lång, mager, äldre man  i stilig uniform och med bössa vid entrén i min mataffär de flesta helger. Han tänker inte skjuta någon, men pengar blir han glad för. Och Frälsningsarmén kan jag inte motstå, de är glada och sjunger, och gör mer nytta än socialen för människor som hamnat på skuggsidan. Man känner sig rätt säker på att donerade slantar kommer till nytta till rätt personer. Heja er! Skulle så gärna delta, men nu är jag liksom inte kristen och inte kan jag sjunga heller. Men häver gärna upp ett Stridsrop för er räkning, kära frälsningssoldater! (Stridsropet är Frälsningsarméns tidning, en överraskande väl lay-outad och lättläst historia.)
Bild: Fick så vackert fat, jättestort är det, men helt omöjligt att ta en bra bild av. Tänker dock försöka igen, har inte vett på att ge upp.
Har varit på biblioteket idag och hittat en hel del, bl a två tunna böcker av Oscar Wilde. Fick dessutom med mig en P.G. Woodhouse och en nyutkommen bok om Kungar, drottningar, älskare och älskarinnor av Margareta Bäckman. Ser fram emot  alla!
Idag, mina vänner, kommer Downton Abbey julspecial. SVT1 21.00. En högtidsstund! Jag väntar och väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar