söndag 9 december 2012

Min TV och jag

Har just försök se reprisen av Modets pantertanter varvat med herrarnas stafett i skidskytte. Inte helt enkelt och det slutade med att jag inte vet vilken plats Sverige kom på, samtidigt som jag inser att jag får se om PantertanternaSVT Play, jag har missat alldeles för mycket. Det är främst Gunilla Pontén jag vill se, de båda andra är visserligen duktiga men jag tycker bättre om idéerna bakom deras produktion, särskilt då Torssons Vämlingbolag (Ma Jong) än kläderna. Gudrun Sjödéns stil passar mig inte alls, alldeles för brokigt och hemvävt och kvalitén är inte så hög som man skulle önska.. Men Gunilla Pontén! Fantastisk. Och vilka kläder hon fortfarande gör!
Tänker se om Downton Abbey också, det var några plagg där jag vill spana lite extra på.
Käre Maken har farit iväg till Polen för att måla om vår lägenhet som börjar se lite skamfilad ut. Han är redan på färjan och det är tur, snöstormen har redan släppt sig lös över Skåne, och vad värre är - är på väg hitåt. Problemet med det är att det blir jag som får skotta. Hamlet skulle gärna hjälpa till säger han, men det är problem med att få grepp om skyffeln. I stället lovar han att följa med ut och stormskälla på alla som går förbi.
Bild: Orkidéer, tyvärr inte mina, men Botaniskas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar