torsdag 20 december 2012

Drömmar och design

En av amaryllisarna, den finaste. Wedding Dance heter den. Hoppas den håller sig till Juldagen, det är då vi firar Julafton.
Läser fortfarande Louise Penny. Är inne på sjätte boken nu, till och med den jag tyckte sämst om var bra, hon fick ihop den på slutet. Nu läser jag A Trick of the Light, helt fantastisk, Three Pines för hela slanten, och dessutom konstvärlden som jag älskar. Blir tvungen att göra Penny-paus efter denna för att hinna med de böcker jag lånade på biblioteket.
Julstädar och planerar mellan kapitlen, men får inte så mycket gjort.
Designfavorit just nu:
Måste visa den lilla parfymflaskan för väskan som Käre Maken kom hem med. I asken finns två patroner för påfyllning. Jättefin present till en designfrälst som mig. Man kan skruva på hylsan så att gulddelen åker ner. Flott och funktionellt!
Drömmarna består i att jag skall bli klar med allt jag har tänkt. Ganska fåfänga drömmar är jag rädd. Jag tänker för mycket :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar