lördag 15 december 2012

Fler!


i
Har det någonsin gjorts en sammanställning av citat där man utelämnat Oscar Wilde? Där var han ju mästerlig, men han var verkligen inte illa som författare heller. Har idag hittat en bok med hans sagor. Ska bli så roligt att läsa, passar så bra så här när det drar ihop sig mot jul. Här är ett av mina favoritcitat som jag så gärna instämmer i:
"Jag har så enkel smak. Jag vill bara ha det bästa av allt."
                                                                                              Oscar Wilde
Väntar idag på Downton Abbey, veckans TV-höjdpunkt. Hur skall det gå? Kommer mr Bates verkligen att släppas ur fängelset? Är det inte lite för bra för att vara sant? Försvinner han och Anna ut ur serien då? Neeej! Anna är min favorit (så sympatisk!), vid sidan av Lady Mary (kläderna!! Och så är hon så vacker) så så får det ju inte bli!
Skall i morgon iväg och inhandla nya julblommor. Vita hyacinter med hög doftfaktor skall det bli, och kanske lite annat också.
Bild: Mina orkidéer igen. Det slår ut nya blommor varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar