söndag 16 december 2012

Mer!

Två upplevelser med kläder i går och TV levererade bådadelarna: Först Lalehs fantastiska klänning på Fredspristagarkonserten, så underbart vacker! Ok, jag gillade inte stövlarna till, men vad 17, det får gå. Så var hon galans höjdpunkt musikaliskt också, åtminstone för mig. Och så Downton Abbey-damernas färgstämda uppenbarelser vid dopet. (Faktiskt färgstämt med Laleh också :-)). Tänk att sy upp dessa fantastiska kreationer för några sekunders TV-inspelning. Vad gör de av alla kläderna? Anmäler mitt intresse om de skulle vilja bli av med några plagg. Vilka som helst duger. Ok, kanske inte kökspersonalens, då. Reprisen gick kl 7 i morse. Inte ens jag går upp 7 för att titta på klänningar. Nu är det ju inte bara kläderna, det är verkligen fantastiska skådespelare också. I varenda roll!
Läser vidare på Louise Pennys Bury Your Dead. Det är verkligen konstigt hur lång tid det tar att läsa igenom en bok man inte gillar sådär till 100%. Och hur otroligt fort det går att läsa igenom något man verkligen tycker om. En av livets små förtretligheter detta!
Nu väntar jag på nytt avsnitt av The Mentalist, tv3 20.00. Är väl egentligen rätt trött på honom också, men ser intet bättre alternativ. Och man vill ju gärna veta hur det går.
Ännu ett citat av den gode Oscar:
"Vi ligger alla i rännstenen, men somliga av oss tittar på stjärnorna"
                                                                                                                                          Oscar Wilde
Bild: Ni har säkert tröttnat på mina orkidéer, men inte jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar