söndag 2 december 2012

Undantaget

Vi har varit och lyssnat på vacker körsång idag, i Falkenbergs likaledes vackra och dessutom nyrenoverade  kyrka. Dessvärre skrällde orgeln lite före mycket för min smak, men man kan kanske inte få allt. I alla fall inte alltid. Har alltid haft svårt att förstå varför man inte skulle kunna det. Glömde kameran, men det kommer fler tillfällen, de skall ha levande krubba och det tycker jag är kul. En annan rolig sak med att gå i kyrkan (får väl säga att särskilt religiös är jag inte, så det är inte ofta det händer) är att man kan sjunga så mycket man orkar, även om man som jag inte har så värst mycket sångröst. Det hörs ju inte i mängden och det är ROLIGT att sjunga, man blir på så gott humör!
Gårdagens Downton Abbey var å andra sidan så sorglig så jag nästen grät. Funderar ändå att se om reprisen kl 17.00.
Pysslar fortfarande med blommor och ljus så har 1a advent, det är röda ljus och vita blommor som gäller. Egentligen skall det vara vita ljus fram t o m fjärde advent, då skall man byta till röda, men jag gör om lite. Undantaget är den röda julstjärnan på bilden, den enda röda julblomman i år, åtminstone här i huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar