tisdag 18 juni 2013

Fast i Fantasy

Är nu totalt fast i David Gemmells Drenai-serie. Skall till biblioteket och låna så många böcker jag kan komma över. Alltid lika roligt att ha hittat en ny serie. Den här har allt: hjältemod och spänning, kärlek och romantik, blod och död och dessutom  magiska mysterier. Konstigt att jag inte träffat på den här serien tidigare.
Skall också till Halmstads Sjukhus för tester i ett försök att bli av med min hosta. De tänker sätta mig i en glasbur och spruta otäcka medel på mig. Och vad värre är - jag får inte dricka kaffe innan! Gissa hur jag känner mig ;-) Tänker efter genomliden pärs ta vägen om Plantagen och försöka hitta någon blåblommande växt som klarar sig i skuggan. Det kan bli fler av dessa:

Salvia, om jag inte minns fel. Mer blå än någonsin i år. Med dragning åt lila.
Känner att jag inte nog lovordade Arne Dahl och hans Opcop-serie. Han serie om A-gruppen var verkligen bra, men hans tre senaste, där A-gruppen, eller åtminstone delar av den, ger sig ut på internationellt vatten, är verkligen helt fantastiskt bra. Spännande, aktuellt och underbart välskrivet. Tänker bli vän på Fb :-).
Ha en fin dag allihop!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar