torsdag 6 juni 2013

Reclaim the Flag!

Jag är ingen nationalist precis, och det stör mig att högerextremisterna har lagt beslag på den svenska flaggan som symbol. FLAGGAN ÄR FÖR OSS ALLA! Och när jag jämför hur det är med toleransen i andra länder, och med korruption och politiker som bara ser till sitt eget bankkonto och sin egen maktposition känner jag mig tacksam över våra ofta töntiga, ibland menlösa, många gånger naiva intill idiotins gräns, svenska politiker jag så ofta öser vredens skålar (eller åtminstone stönar) över. Och visst finns här intolerans och invandrarfientlighet. Och vi är rädda för sådant vi inte känner till, det är mänskligt. Men det är inte en attityd som är accepterad! Man måste inte älska alla, vare sig svenskar eller invandrare, men man måste visa tolerans och respekt. Och det gör faktiskt de flesta. HEJA SVERIGE!
 Jag är glad att lever här. I många andra länder hade jag varit inspärrad. Är född dissident, oavsett vilken regering som sitter vid makten. Nej, det är inte till att skriva om politik jag använder bloggen. Det gör så många andra. Men lite sunt förnuft kan man väl få sprida. Ha en fin nationaldag, alla, och vifta lite med den antirasistiska, apolitiska, svenska flaggan!

Bild: Skulle naturligtvis varit en bild av en stilig  flagga i blått och gult, men äger dessvärre ingen  - detta är närmaste jag kunde komma! + en bonusbild av svensk sommarblom.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar