onsdag 5 juni 2013

Pt

Här är han, min personlige tränare: Skall inte säga att han är så påstridig direkt; det är en god sak och inte skriker han heller. Men ut på promenad kommer vi, nästan varje dag.
 Dessvärre tar jag gärna vägen förbi Skrea Strands ICA och köper godis till mig för att jag varit så duktig och tagit en promenad.(Tränaren får alltid godis!)  Provade idag en ny sorts nougatpraliner från Anton Berg. De får godkänt, men inte mer. Köp i ställer Anton Bergs chokladkakor Chili and Honey, mycket godare och dessutom billigare, även om man räknar per gram. Denna choklad (o)vana måste det bli slut med för min del. Med början i morgon. Vågar inte ens tänka på hur mina blodsockervärden ser ut. Dessutom fungerar det ungefär som alkohol; har man börjat äta socker får man lätt ett sockersug. Och jag, åtminstone, känner mig lite sänkt när sockret väl går ur kroppen, något som tar alldeles för lång tid för en diabetiker. Ett slags mild baksmälla. Undrar om det är så för alla? Måste kolla med expertisen.
Har läst Lucy Dillon. En sorts lätt-Marian Keyes med hundar. Feel good-litteratur, alltså. Och bra mår man. Och hunden får längre promenader. Men nu får det bli slut med det också. Det blir lite för lätt i längden.

Bonusbild: Azalea från Göteborg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar