lördag 29 juni 2013

Svensk sommar

är ju vanligtvis fullkomligt underbar! Men idag har vi 12 grader och ösregn och det är lite i kyligaste laget, tycker jag. Vi pallrade oss dock iväg och inhandlade en murgröna i hopp om att den skall överleva i ett hörn av vår inglasade uteplats dit solens strålar aldrig når. Vår murgröna heter Hedera Helix Eva. Helix bör ju ha något med ljus att göra och Eva har jag stort förtroende för,  så detta ska säkert gå vägen. Det är faktiskt rätt ljust där ändå, men vad vi än har satt där så har det inte överlevt vintern. Hittills alltså.
Ägnar dagen åt att leka i köket istället för i trädgården. idag blir det husets ostpaj med oliver. Ostpaj, inte PAJ OST som IKEA annonserar. Ett bra trick är att ha en matsked mannagryn i degen och lite kajennpeppar i äggstanningen. Degen blir lite mer porös och äggstanningen får lite mer "fart".
Tv-tablåerna slår nya bottenrekord med åtminstone för mig absolut ointressanta program så det blir Ruzzle och Gemmells hjältar som gäller för min del. Och Wordfeud, om mina opponenter vaknar till :-)
Bild från Dubai. Där är det ALDRIG 12 grader. Och inte regnar det särskilt ofta heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar