onsdag 26 juni 2013

Mer fantasy och fler rosor

Mina rosor igen, och lite sten. Har nu planterat fler rara små stenpartiväxter. Ni får se dem när vädret blir bättre och det är roligare att fotografera. Idag regnar det och är faktiskt rätt kallt. De här stenpartierna hade jag ärligt talat hellre byggt med skiffer, men nu hade vi en massa granit, så det fick det bli. Behöver så där en 75 stenar till och kan nog pruta ner dem till 1 kr styck på byggskroten.
Det blev Midsomer Murders igår, mest beroende på att den slutade tidigare än Nikita. Känner vag ångrer över valet.
Läser vidare om David Gemmells Legender från Drenai. Är nu inne på - kan det vara fjärde boken? Den första var absolut bäst, sedan har han en tendens att upprepa sig. Han är lysande duktig på att beskriva strider. Så det gör han. Den ena efter den andra. Våra hjältar kan knappt närma sig skogsbrynet innan det hoppar ut förtio rövare ur skogen som raskt hackas ihjäl. Brukar bli en belägring någonstans också. Det här är helt fristående historier så man kan egentligen läsa dem i oordning, det gör liksom inget.
Tänker nu dela med mig av min senaste uppfinning: Det gäller Tips för torrisar. Har haft torr hud hela mitt liv och det skall sägas - detta är ingenting som blir bättre med åren. Alltså: Blanda salt eller socker med olja. Jag använder Zetas olivolja med citron, men här kan man ju ta till vad man vill. Det finns mandelolja på apoteket, t ex. Blanda så i lite flytande tvål. Har Barnängens Silke och Magnolia, det blev fin doftkombination med citronen. Skrubba på torr hud och skölj. Lufttorka gärna. Perfekt för handtvätt också - väldigt bra för naglar och nagelband. Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar