måndag 10 juni 2013

Ogräs

Kära vänner! Här är orsaken till att jag inte hört av mig:
Här, i det verkliga livet, växer ogräset så det knakar. Vi rensade visst inga rabatter förra året. Eller gjorde vi det? Inte särskilt ordentligt i alla fall. Har tillbringat flera dagar krypande på alla fyra och kan knappt gå upprätt. Längtar efter att få lägga mig i ett varmt bad. Först skall jag dock rensa lite till.  Det är vår så omtalade rabatt på framsidan det skall bli ordning på. Hackar mig igenom en kompakt matta av gräs blandat med ogräs. Var kom allt det här ifrån? Och så fort? Vi gör små stenpartier här och där i rabatten och temat är gult (fanns redan där), orange och lila/blålila. Det blir säkert snyggt, men eftersom jag aldrig följer råd och alltså inte ritat någon karta har jag ingen aning om vad som kommer upp. Och det är massor med växter! Säkert blå, hade blått på hjärnan redan förra året. Dock kommer de upp på lite fel ställen, men det går ju att åtgärda (Käre Maken plus spade). Har just förälskat mig i grannens blå iris. Måste helt enkelt få plats med sådana någonstans. Var hittar man iris? Är det lökväxter? Måste kolla.
Bonusbilder från vår nationaldag och Peggens glasscafé:








Som är ett av de trevligaste ställena i Falkenberg. All SIA-glass du kan tänka dig, hembakade rån och vilket läge! Vid Strandpromenaden, nästan borta vi Strandbadshotellet som skymtar i bakgrunden av den lite större bilden. Jodå, Hamlet gillar också glass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar