torsdag 13 juni 2013

Hurra! Det regnar

Här hade jag tänkt en fin bild på vår nya rabatt, men det är inte så kul att ta bilder i regn så ni får vänta. Kanske tills vi har petat dit några små växter också, nu är det bara sten. Är ändå så glad att det regnar, våra stenar blir rena och fina och alla växterna får välbehövligt vätsketillskott..
Läser Jan Mårtensons senaste: Den grekiska hjälmen. Varför? kan man fråga sig, han kör samma upplägg vad gäller intrigen varenda gång. Jo, det roliga för min del är det konstvetenskapliga intresset - alltid får man lära sig något nytt. Den här gången är det inte inom konsten jag hittade det nya, det är inom diplomatin. Vet ni hur man rangordnar ambassadörer vid ett middagsbord? Nej, det visste inte jag heller. Och det är inte efter landets storlek eller politiska betydelse. Det är efter ackrediteringstid. Den som kommer först till kungen med sitt brev sitter högst upp vid bordet. Alltså om  Luxemburgs ambassadör hinner före USAs med en halvtimma så sitter luxenburgaren högre upp än amerikanen. Salomonisk visdom, det. Boken är ett 7-dagarslån igen. Hur skall det gå? Brukar bli dyrt.
Ser Restless på SVT1. En riktig höjdare i spionthriller-genren, bara två avsnitt, nästa kommer på lördag, kan knappt bärga mig. Lady Mary från Downton Abbey som dottern. För övrigt är tv-tablåerna mer innehållslösa än någonsin, men det går som vanligt bra program sent på natten när Käre Maken och jag gått och lagt oss, utmattade efter hårt trädgårdsslit. Jo, det är klart att man skulle kunna spela in, men det är inte riktigt detsamma, av någon konstig anledning.
Bilden: Repris på min älskade rosenapel. Blomningen varar bara några få dagar och nu kommer massor av små konstiga äpplen som endast möss och igelkottar äter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar