söndag 16 juni 2013

Sommarens första ros

Idag känns det mer som höst än sommar, men första rosen på vår nyförvärvade rosenbuske har precis slagit ut.
Gårdagens avslutande avsnitt av Restless blev en liten besvikelse. Välspelat, javisst, men vem som var skurken var ganska lätt att räkna ut, och logiken skevade lite här och där. Nåja, det är ändå det bästa jag sett på tv på länge :-)
Science Fiction-bokhandeln i Göteborg har bytt till än större lokaler och kan nu hittas på Kungsgatan, ovanför Domkyrkan på andra sidan Västra Hamngatan. Det är bara att hoppa i sin  alvkostymering och gå dit. De sänder mig reklam också: -Kära SF-bokhandeln - detta är inte snällt! Det har kommit ut massor jag vill ha. Feists avslutande bok om Midkemia, t ex, Magicians End. Har jag verkligen läst den näst sista? Vet inte, måste kolla. Total nästan 30 böcker och jodå, jag har läst igenom allt. Roligt det mesta, men lite för mycket blod och demoner mot slutet.
Nu måste jag till soffan för att läsa slut Arne Dahls Blindbock. Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar