måndag 3 juni 2013

Har festat loss ordentligt

Det är därför jag inte hunnit prata med er på ett tag. Det vilda festandet bestod i att ett av mina bonusbarnbarn tog studenten. Han var SÅÅ stilig. Emellertid var det långt för oss att köra, och Huliganen, som inte gör sig i sociala sammanhang, satt hemma och väntade. Man kan inte lämna en hund så värst länge så det blev ett alltför kort festande för vår del. Dagen efter var det dags för 7-årskalas i Göteborg. Med mängder av barn. Det är jätteroligt, men vi är inte vana och känner oss fortfarande förvirrade. :-) Detta var i lördags, när det rapporterades skyfall och översvämningar i min älskade stad, men inte en droppe föll på oss.
Har inte tagit några nya bilder, så . . .  Bilden är från Göteborg men har inget med kalasen att göra. Det är en favoritbild från förra sommaren, Kvarndammen i Torpa-området.
Läser Lucy Dillon: Ensamma hjärtan och hemlösa hundar. Jodå, boken är precis som titeln anger: inte någon större litteratur, men skamlöst underhållande. Boken handlar om ett hundstall för övergivna hundar. Lucy Dillon - liksom jag - älskar alla hundar, men hon har en viss förkärlek för bassets. Det har inte jag, håller stenhårt på Hamlet-hundar. Samtidigt som jag är tacksam för att det bara finns en av den sorten. Tänker ta mig till biblioteket, dels för att lämna min 7-dagarsbok, dels för att se om det finns fler Lucy Dillon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar