onsdag 12 juni 2013

Köper sten

Gör små stenpartier i rabatterna på framsidan av huset. Har i alla fall lagt dit sten. Var i väg till byggskroten i Heberg och inhandlade lite extra stenar, vi hade redan en hel del. Borde nog köpt mer . . . Men det blir faktiskt riktigt bra. Här i Falkenberg är det många som stenlägger sina tomter på framsidan av huset, men hade jag velat bo i en stenöken hade jag bott kvar i min älskade Linnéstad ;-) Skämt åsido, det är praktiskt om man använder huset som sommarbostad, alternativt inte vill jobba med trädgården. MEN DET VILL JAG! Tycker till och med att det är roligt att rensa ogräs trots den effekt det har på min rygg. Det är så roligt när det blir fint. Vi gör alltså ett slags mellanting mellan stenläggning och rabatter. Nu fattas bara stenpartiväxter. Skall läsa på lite innan vi handlar.
Bilden är till Veronicas pappa som berättade för mig att rhododendron inte växer i hela Sverige, i vilket fall inte så långt upp som Östersund. Jag hade ingen aning! Har betraktat rhododendron ungefär som ogräs, trodde den fanns över allt - ser nu våra buskar med andra ögon. Och visst är de vackra?
Läser Jonas Berghs MORD. En snitsigt designad liten bok. Med mer stil än innehåll, och då är det inget fel på innehållet. Det är bara lite svårt att ta till sig med den stiliserade stilen. Utspelar sig i Malmö med omnejd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar