söndag 21 juli 2013

TV-Deckare

Bild: Våra liljor, inköpta på Wapnös trädgårdsmässa för något år sedan. Black Out, heter de. Bara namnet . . .

Whitechapel är en polisdeckare med inslag av av 1800-talets gotiska skräckroman. Väldigt underhållande för oss som gillar sån't, men med lite väl många äckliga bilder. Idag skall jag se deckargenrens diametrala motsats; Foyles War, som Kanal 8 sänder 1a säsongen av, del 2. Serien är från 2002, så har jag sett avsnitten har jag nog glömt det mesta. Hoppas jag åtminstone.
Gemmels Vandraren har nu lidit mor sitt slut; belägringen är hävd (det är alltid en belägring), våra hjältar som möjligen kunnat hålla stånd ett par timmar till räddas med hjälp av magiska krafter. Det är inget fel på intrigen och så här ser många fantasy-scenarion ut, men VARJE GÅNG?
Skall nu läsa en nyutkommen biografi om Familjen Borgia. Passar fint, har tv-serie med Jeremy Irons om samma familj, men jag har inte hunnit se ens första avsnittet än.
Idag, Kära Vänner, tänker jag gräva i rabatterna. Det är mulet idag - det är nästan skönt!
Lilla bilden: Vet inte vad den heter, men så fin den är!
PS: Nu är jag nöjd med min variant på engelsk fruktkaka. Den blev fantastisk!! Skriver om receptet under Kakor ock Kakao, 16 juli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar