onsdag 31 juli 2013

Sjukhusbesök

Var i Halmstad igår. Trevligt sjukhus, otrevlig undersökning, halvtrevligt resultat. Gjorde en bronkoskopi, min treårs-hosta, ni vet, och jag måste säga att så där värst roligt var det inte. Men måste man, så måste man. Det tog nästan hela dagen, jag var där kl 9 och åkte därifrån kl 16. Käre Maken var med, förstås. Man får så mycket bedövning av olika slag att man inte kan köra själv. Bedövningen släppte kl 2 i natt, vaknade pigg och utvilad och var ute och tittade på stjärnorna med Hamlet.

När jag ändå var vaken passade jag på att läsa ut Gemmells Skuggornas Vandrare. Nu tänker jag börja på en annan av hans serier; Riganterna.

Den vackra rönnen på bilden  ovan tillhör grannen. Vad var det den hette, Eva? Letade på nätet men kunde inte hitta den.

Den andra bilden är också från en granntomt. Stjäl skamlöst deras blommor ;-) Visst är det vackra kontraster?

Resultatet av undersökningen? Kronisk bronkit. Inte så kul och ett straff för rökning. Å andra sidan kunde det varit MYCKET värre :-)
Tilläggas kan att jag var tvungen att vara fastande till kl 14. Den som känner mig förstår hur jag led ;-)
Hej på er, vi ses i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar