måndag 22 juli 2013

Rosorna, igen!

Tror jag tar den här bilden minst en gång varje sommar :-) Det är liksom svårt att motstå.

Igår lade vi om våra stenpartier i rabatten till att bli stenparti över det hela. Vi hittade flata stenar i ett hörn som vi lika gärna kunde använda. Behöver nu ett lastbilsflak med rund fin granitsten till. Det finns inget slut här. Skall ta bild när min favoritros slår ut igen, den har massor av knoppar. Vi blev tvungna att flytta den och den ser lite hängig ut. Oroar mig kollossalt. Det här med rabatter är ju väldigt enkelt när man, som i TVs trädgårdsprogram anlägger hela rabatten på en gång. För oss, som övertagit en redan färdig trädgård och som dessutom inte kommer ihåg vad vi planterade förra året och heller inte var, är det en helt annan sak. När vi planterade min nya älsklingsros i våras hade vi ingen aning om att det skulle dyka upp en stor buske alldeles för nära. Nu tror vi att vi fått ordning och reda, åtminstone nästan. Våra Black Out-liljor (från igår, ni minns) måste backas undan lite. Väntar tills de blommar färdigt.
Missade starten av SVTs The Paradise i går, till förmån för FoyleKanal 8. Och visst kom jag ihåg, dvs jag känner igen karaktärerna. Har ett otroligt minne för bild, inte alltid så bra. Foyles War tål dock att ses om, även om man sett den förut. Dialogen är stundtals lysande. Skall se The ParadiseSVT Play idag i stället. Var det någon som såg den igår? Var den bra? Kläderna kommer i vilket fall att bli roligt att se, det samma gäller tyvärr inte i Foyles War, mest brunmurriga uniformer där :-)
Läser på om Familjen Borgia. Det var mer fart i påvarna förr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar