fredag 12 juli 2013

Göteborgshumor

Är nu lyckligt befriad från det absolut avskyvärda program som förgiftat min dator i flera veckor. SÅ tacksam. Inte tog Dat@ktiv så mycket betalt heller, trots en hel del jobb. Hade betalat nästan vad som helst.
Läste i GöteborgsPosten att man vill ha namnförslag till den nya elmotordrivna städningsbåten som skall gå i Göta älv. Den gamla hette Renat. Det finns massor av förslag, min favorit hittills är Älvsvabben. Klockrent, inte sant? Älskar detta med att göteborgshumorn gärna döper offentliga byggnader: Elverkets kontor heter t ex Ellyse-palatset - dock en betydligt modestare historia än sin franska namne. Bäst hittills tycker jag dock är det lilla handskrivna anslag som Käre Maken och jag hittade under en nattlig promenad  på den nya domstolsbyggnaden mellan stadens båda fotbollsarenor och som löd Rätt nära Ullevi.
Stora bilden är från min Falkenbergskavalkad om blomsteruppsatser i det offentliga rummet. I bakgrunden ser ni en del av min favoritskulptur. Kallar den Druidernas Möte, har ingen aning om vad den heter i verkligheter, eller ens vem som gjort den. Får nog ta reda på det.
Såg ett avsnitt av Lewis igår. Fruktar att detta var inte bara säsongsavslut, utan slutet på serien. Det vore sorgligt i så fall, den deckarserien har verkligen varit riktigt bra. Grundar min misstanke på att kriminalkommissarien och rättsläkaren äntligen fick till sin romans efter att ha gått och kastat getögon på varandra i - jag vet inte hur många säsonger.
Lilla bilden: Har äntligen kommit på vad man kan göra med sina ormbunkar: Sätt dem i en kruka på pedestal och låtsas att det är en palm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar