torsdag 25 juli 2013

Deadheading

Ett otäckt uttryck som betyder att man klipper bort vissnande rosor. Och det är vad jag gör. Nästan varje dag. Det blir rikligare blomning, åtminstone på de flesta rossorter. Är inte helt övertygad om att det hjälper på Flammentanz - klängrosorna, alltså - men de ser snyggare ut. Och vi har rosendoftande kompost :-)
Börjar närma mig slutet på Christopher Hibberts Borgia - Berättelsen om en ondskefull familj. Hmm, ondskefull - jag vet inte . . .  Cesare möjligen. Man måste faktiskt beakta tidsandan. En girig karriäristfamilj - javisst. Får med beklagande säga att det inte finns några fotnötter i boken. Jag vill ha fotnötter. Annars är det helt enkelt inte tillräckligt övertygande och gör boken till en roman, inte en biografi.
Började se min TV-serie Borgias igår och den är verkligen härlig. Bygger INTE på boken. Jeremy Irons är som gjord för rollen och det räcker väldigt långt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar