torsdag 18 juli 2013

Ros och Ris

Här i Falkenberg är massor av jippon på gång, bor man i en sommarstad så gör man. Det är någonsorts restaurangtjohej som har med TV4 att göra nu i helgen nere vid strandpromenaden och det kan ju gå an. Det är Weels and Wings också, inte så upphetsande för min del. Presenterades av arrangör som raggarbilar och rockabilly. Jag tycker det är svårt att hitta fulare bilar - vansinniga mängder plåt och dessutom i glassfärger om man har otur. För att inte tala om rockabilly, som låter väl stenåldersmässigt i mina öron. De skall köra i karavan i helgen. Organiserad cruising kallas det. Utanför vår trädgård. Från 18 - 24. Fredag och lördag. Visst finns det något som heter stålanglar? Var köper man dem, tro? ;-)
Läser Gemmells Legender från Drenai. Häxan är över 400 år och har ledgångsreumatism. Det tycker jag är roligt. Jakten på Vandraren heter boken.
Idag kommer ett avsnitt av Lewis till. Från säsong 7. Hur kan det vara möjligt? Trodde jag såg det sista förra veckan. Klagar absolut inte, det skall bil kul. 21.00, kanal 5. För den kvällspigge kommer Min lättfotade moster kl 23.00 på TCM, Maggie Smith från 1971 - det ni!
Försöker envetet få till en ros-bild. Dessa är väl sådär . . .  Åtminstone den översta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar