måndag 1 juli 2013

Ambitiösa planer

Har redan beställt en bok idag; En deckare av Louise Penny som utspelar sig i den underbara lilla kanadensiska byn, rarare till och med än Agatha Christies engelska dito. Lyckades emellertid få den skickad till Nacka, så det blev att ringa upp. Bokus, detta under av service och vänlighet! Det är långt från Falkenberg till Nacka.
 Det är ett elände detta med att det går så mycket fortare att trycka på knappen än att läsa det som står. Det är just det som förorsakat datorpesten min kära dator nu lider av.
Har idag planer på att cykla (Käre Maken har bilen) till datordoktorn som ligger i centrum och att rulla några meter till till caféet och Kicks. Behöver hårolja, annars får jag klippa av oredan. Å andra sidan kanske jag städar upp först, då kanske det börjar regna och jag slipper cykla. ;-)
Läser P.D. James Dags att bruka allvar. En dagbok från hennes 77e år med många tillbakablickar. Hittade den när jag strök runt biografihyllan på biblioteket. Boken kom ut år 2000. Hade jag vetet att den fanns hade jag läst den för länge sedan.SÅ bra! Underhållande, välskrivet. Hon är osentimental, krass och har en helt underbar torrhumor. Har svårt att lägga ifrån mig boken samtidigt som jag vill att den skall vara så länge som möjligt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar