måndag 8 juli 2013

Elddans

Vi har haft en jättefin helg med våra badgäster. Fantastisk tur med vädret och sol och bad har det blivit. Åtminstone sol, det är för kallt i vattnet, i alla fall för mig :-) Tack skall ni ha, välkomna åter!
Vill visa er våra fina klängrosor. Flammentanz heter de, och "alla" här har dem. Vi har naturligtvis tre buskar, om inte fler. Var väldigt besviken första året vi satte dem. Jag trodde att man planterade och så skulle det bli ett vattenfall av rosor direkt. Så var det alltså inte, det tar flera år! Men nu så - äntligen - är de som jag hoppades.
Läser Bernhard Cornwells Sju Kungars Död. Roman från engelsk medeltid. Alla heter något på Aethel-. Fullkomligt omöjligt att hålla isär. Svårt till och med att veta om det är kvinnor eller män. Vikingarna heter förstås Eoric eller något ditåt, så dem han man hålla reda på, men resten!! Men boken är spännande och vår hjälte är verkligt underhållande. Han heter Uthred och är en stridslysten och misstänksam typ.
Nu, kära vänner, har jag äntligen hittat mina nycklar efter timmars letande, så nu skall jag ut och cykla. Det har blivit lite mycket stillasittande och jag behöver ut och röra på mig lite. Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar