tisdag 9 juli 2013

Hommage

till Falkenbergs Parkförvaltning. Här finns tråkigt nog ingen stor park att vandra i, men oj, så duktig Parkförvaltningen är med fantastiska blomster-kompositioner i rabatter och krukor som finns överallt. Man blir lika glatt överraskad varje år. Tänker göra en kavalkad här i bloggen, så att ni som inte kan ta er hit i sommar ändå får se hur fint här är.
Såg Criminal Minds igår. Kanal 5, 21.00. Spännande trots all reklam, som nästan, men inte helt, lyckas förstöra de bästa serier.
Lilla bilden: Taskigt foto på min senaste klänning, inhandlad på Boozt.com. De har så trevliga reor. Helt underbart skön att ha på sig, tänker bo i den hela sommaren :-) När det gäller jeansjackor kan jag inte nog rekommendera begagnat-marknaden. Den här har jag köpt på Bortbytingen, den är i strl 130, men jag ville ha den midjekort och den passar över axlarna, konstigt nog. Kallar de alldeles för korta ärmarna för trekvarts- ;-)
Har hämtat Louise Pennys The Beautiful Mystery på posten. Hurra! Den ser jag fram emot att få ta itu med. Nu kan jag läsa ut Bernhard Cornwells Sju kungars död. Den misstänksamme Uhtred tror att alla är ute efter honom. Det är de också. Beroende på de illdåd han ställt till. Tänker låna fler böcker av Cornwell, det här är kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar