söndag 14 juli 2013

Ordning och reda?


Var då någonstans? Inte här i alla fall. När jag äntligen samlat ihop mig, min cykel och min kamera för att ge mig ut och fotografera falkenbergska blomkrukor tog naturligtvis batteriet slut i kameran efter några få bilder. GRRRR! Här är sista bilden jag hann ta: Det kommer nog fler, hoppas jag.
Såg Whitechapel igår. Har sett delar av serien tidigare. Bygger på historiska mordhistorier och är riktigt sevärd. Detta är säsong 3, som är gjord i tre historier, uppdelade i två avsnitt var. SVT1 är vänliga nog att sända två avsnitt åt gången så att det blir en avlutad berättelse. Hoppas så att de köpt hela säsongen. Huvudrollerna spelas av Rupert Penry-Jones och Phil Davies. Den sistnämnde har jag sett i hur många obehagliga rollkaraktärer som helst. Här får han för en gångs skull vara riktigt trevlig.
Käre Maken är på golfbanan, det är tävlingsvecka. Måtte han bara inte vinna; sist vann han massor av absolut gräsliga sockar i den tävling som sponsrades av någon affär för Herrkläder. . . Däremot får han gärna vinna tävlingen som sponsras av Strandbadshotellet, de har ett fantastiskt spa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar