torsdag 31 oktober 2013

Urban fantasy

Höstruskigt väder här hos oss och jag tar tillfället i akt och läser Cassandra Clares urban fantasy-historia Stad av Skuggor. Utspelar sig i New York och är riktigt underhållande. Här vistas man bland skuggjägare och demoner, varulvar och vampyrer. Brooklyns Överbesvärjares katt heter Ordförande Mjau och bara det är ju värt en poäng.
Boken är filmatiserad. Naturligtvis är detta första boken i en serie om, så vitt jag kan se, sex böcker. Fem utgivna än så länge, den sjätte kommer nästa år. Kul, då har jag att läsa ett tag. Serien riktar sig till "unga vuxna" vad det nu kan vara. Får väl räkna mig som "ungdomlig vuxen" då ;-)  Återkommer möjligen i detta ämne, nu skall jag kolla en repris av Star Wars, del 3 på tv. Som om vi inte har hela serien på DVD.  Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar