fredag 18 april 2014

Om Torsdag på fredag

Roar mig fortfarande med hjälp av Chesterton. Han lägger fram sina teorier på ett verkligt underhållande sätt, här i form av agentroman. Läser alltså Mannen som var Torsdag. Hur roligt som helst. Chesterton driver framgångsrikt med det mesta.
Lysande intelligent påstods han vara och jag säger då inte emot.
 
Hamlet har varit och fått manikyr och pedikyr hos veterinären, så att han är fin nu i påsk. Ingen kom till skada kan jag stolt meddela, utom möjligen Hamlet, som såg lite stukad ut. Han hämtar sig nog.
 
 
Vi pysslar med hus och trädgård. Det skulle ju vara så fint väder, och det blir det nog. Men lite för sent. Hade planerat rabattröj, men det skjuter jag upp till i morgon. Enligt devisen "Gör aldrig idag vad du kan skjuta upp till morgondagen"
 

Bild: Den vitaste blomman de hade i trädgårdshandeln. Skall pryda påskbordet innan den grävs ner någonstans i rabatterna.
 
Önskar er en GLAD PÅSK med massor av choklad. Det skall jag ha :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar