söndag 27 april 2014

Trädgården

Pysslar i trädgården idag igen (läs: rensar ogräs).  Det gäller att passa på dessa fina dagar, innan ogräset tar över rabatterna. Ett ständigt pågående krig. Borde gå vinnande ur striden, men känner mig inte helt övertygad.

Har inhandlat olivträd idag. Skall skötas på samma sätt som mitt citronträd, och när jag nu ändå har det så . . . . Placerats i uterummet, hoppas det skall trivas. Borde förstås tagit en bild, men just nu har jag ingen lust.


Idag - Hurra! kommer min favorit Father Brown och efter honom kommer Käre Makens favorit Michael Kitchen i Foyles War. Ser den gärna jag också. Han är så underbart styvstärkt och lagom stroppig :-)

Morgondagen skall ägnas åt mer rabattpyssel samt tripp till Göteborg. Käre Maken skall göra jobb och jag tar tillfället i akt. Hoppas jag hinner åtminstone hälften av vad jag skulle vilja göra :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar