fredag 4 april 2014

Skolkar idag

från träningen. Käre Maken är genomförkyld och jag är trött och har ingen lust att gå själv. Dagen tillbringas med en agentroman från 2008 av Christopher Reich: Röd täckmantel. Eftersom den är från 2008 är det terrorism det handlar om, verkar vara en korsning av Hammond Innes, Trevanian och möjligen Frederick Forsyth. Korsningen gör inte boken bättre, men förhoppningsvis inte sämre heller. :-) Till detta serveras massor av cappuchino och väldigt smaskig chokladkaka som jag provbakade inför påsken igår.

Fortsätter mitt - var det blålila? - tema. Fast dessa blommor ska vara blå - det är ju blåsippor! Som den förre husägaren påstod att han tagit från Småland innan de blev fridlysta där också. Jag vet inte, jag. Han har ett lurigt drag, Sune. :-)

För att avsluta kommentarerna om Seagraves biografi: Chiang Kai-Shek var naturligtvis inte välkommen att ta över makten i Taiwan heller. Vid den första "incidenten" dödade han och hans armé 20 000!!! protesterande taiwaneser och ytterligare 10 000 dödades innan Chiangs ökända hemliga polis hade lyckats förtrycka befolkningen till tystnad. Allt för att delar av världssamfundet skulle kunna låtsas att Mao och Kina inte fanns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar