måndag 20 december 2010

Magiska krafter efterlyses

Min dröm är att huset skulle vara i ordning till jul, t o m garderober och skåp skulle vara städade. Kommer inte att inträffa utan hjälp av magiska krafter. Sanningen är den att enda gången mina skåp städas är när jag flyttar. Det vore fint om det kom en god fé och städade i min dator också. Det sker inte ens när jag flyttar, bara vid datorkrasch, sk självsanering.
De magiska krafterna är i full gång i Jordans Drakens återkomst. Draken har nu äntligen efter ca 700 sidor insett att han är Draken, något vi andra fattade redan på sidan 7. Magikernas högsta höns - den amyrlintronade, är en före detta fiskardotter som kommit upp sig. Hon talar mycket om fiskrens när hon är arg. Det är riktigt roligt. Nu är alla på jakt efter ett magiskt horn. När man blåser i det kommer sedan länge döda hjältar till hjälp. Det vore något för mig och mina skåp. Hade till och med nöjt mig med om hjältarna hjälpt till lite i tvättstugan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar