torsdag 2 december 2010

Djupfryst!

Nu är det bra att sola igen! Läser i tidningen att fördelarna på det hela taget överväger nackdelarna. Är så glad att det är så. Har under några år undvikit sol, men tröttnade på detta och solade i somras, och visst känner man sig piggare och ser så ut också. Förutom att det är så skööönt att ligga och gona sig i solen. Solandet skyddar dessutom mot blodpropp, livmodercancer och diabetes, visst är det bra? Idag är dock inte rätt dag att börja, vi har 10 grader kallt, och jag kan försäkra eventuellt intittande norrlänningar att 10 grader kallt här nere inte är som hos er! Vi har dessutom hög luftfuktighet och BLÅST, och det går nästan inte att gå ut.
Vilket för min del är synd, jag har ett paket som väntar på posten. Förhoppningsvis med Amelia-klänning. Svart förstås, det fanns ingen annan färg. Eventuellt trotsar jag vädrets makter och kämpar mig ut.
Missade skidskyttestarten igår. Fattar inte hur jag kunde vara så klantig, och det som gick så bra för Anna-Karin och Helena. Grattis båda två! Idag är det herrarnas tur kl 17.00. Går nu ut och lägger mig i soffan så att jag är på plats.
Bild: Fler julrosor, annat ljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar