onsdag 15 december 2010

Göteborgsdag igår

Hade en hel lång dag i Göteborg igår. Tillsammans med Gun, tack för trevligt sällskap! Håret är nu fixat och jag fick handlat det jag tänkt. Bl a Ittalas värmeljusglas i grått. Snygga är de och Åhlens sålde 4 för 3. Hittade en hel del annat också, en liten aftonväska som jag inte tänker vänta till kvällen med att använda, och lite annat smått och gott. Den fantastiska blomsteraffären på Drottninggatan skall få ett besök när julafton kommer lite närmare, jag tänker köpa julblommor till min mamma där. Nu gäller det bara att hitta en dag när vi kan åka upp och ge henne dem. Min mamma påstår numera att hon är för gammal och vill inte fira jul med oss, så vi får åka dit med present istället.
Beträffande den Tolkienska inledningen på Jordans Sagan om drakens återkomst försvarar sig författaren med att "det var för att läsarna skulle känna igen sig". Det är den lamaste ursäkt jag hört! För att ta upp det här med fantasynamn igen; Jordan är inte bra på det - namnen bottnar inte i något språk så vitt jag kan begripa, och känns konstiga och kostruerade. Logiken haltar dessutom här och där, väldigt irriterande. Ännu mer irriterande eftersom serien är så lång, och jag hade tänkt mig försedd med litteratur ett bra tag framöver. Som det känns nu vet jag inte hur långt jag kommer att orka läsa.
Ett litet "skönhetstips" till er som liksom jag har problem med ögonen i dessa värmeelementtider: Clinique har kommit med en produkt om heter All about eyes och minskar "puffyness", dvs påsar under ögonen och tar bort svarta ringar. Väldigt behaglig. Inte alltför dyr, ca 250:- tror jag. För oss som inte längre har påsar under ögonen utan mera vattenfyllda säckar rekommenderas herravdelningen och Shiseidos svindyra lilla cremetub för dubbla priset. Fungerar fantastiskt bra. För "bakfylleögon" viskar expediten. Det tyckte jag var roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar