måndag 13 december 2010

Luciamorgon

En underbart vacker sådan har jag firat tillsammans med SVT2 och Södra Latins Kammarkör. Rörande stämningsfullt. Repris kommer kl 18.00 för er som inte orkade upp. Själv lyssnar jag gärna en gång till. Detta är svenska körsångares stora dag och fantastiskt är det. Här är dessutom minusgrader och vitt på marken, det gör det lite extra fint.
Dagen skall ägnas åt läsning och Sagan om Drakens återkomst har jag tänkt. Det är väldigt svårt att bortse från Tolkienjämförelser och dessvärre förstör det nöjet. Det är inte bara detaljer, det är upplägget och hela stämningen i boken som gör det omöjligt att låta bli.
Hoppas boken blir bättre och mindre Tolkienlik längre fram.
Först måste jag bara shoppa några julklappar. Det sker genom några knapptryckningar och via Bokus. En av många bra saker med Bokus är att man kan slippa frakt genom att vara ute i god tid. 3 extradagar = fraktfritt. Inte för att det någonsin har tagit särskilt lång tid, men så här före jul kanske de har mycket att göra. Det är inte så att frakten är dyr, 19 SKR är inte mycket, bokklubbarna tar mer, det är principen!
Möjligen skall jag göra kokosbollar för infrysning till jul också.
Bild: Mitt eget Luciatåg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar