onsdag 8 december 2010

Lussekringlor

Lussebullarna är bakade, och goda blev de. (Recept, se 5 dec 2013.) Det är kesellan som gör det. 5, möjligen 6, nybakade lussebullar är ändå för många att stoppa i sig på en gång, hur goda de än är. Känner mig fortfarande lite konstig. Men dessa är de bästa jag bakat! Någonsin!
Läser nu Tamara McKinleys Återkomsten. Det är en sådan där bok där kvinnorna hter Clarice och - giv mig styrka - Lorelei! Och där alla har gott om pengar. Alltså en sorts bättre kiosklitteratur. Känns alltför enkelt hopkommet efter den så underbart välskrivna Den vita drottningen. Köpte den för att jag trodde att jag därmed kunde gå ur Bonniers Bokklubb, men det visade sig att jag måste köpa en bok till.
Tänker baka Evas rån idag, och frysa till jul. De blir korgar till desserten på juldagen har jag tänkt.
Ser fram emot morgondagen då Käre Maken skall vara hemma och vi kan göra några julklappsuppköp och ta oss till biblioteket där jag kan hitta något lite bättre i litteraturväg. Jordans Drakens återkomst, t ex.
Bild: En av mina värmeljuslyktor. skall bytas ut mot grå i Ittalaglas, har jag planerat. Förhoppningsvis under nästa veckas Göteborgsbesök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar