fredag 3 december 2010

Bra drag och lysande stjärnor

Har fått Amelia-klänning från Good Moves. Den är jättefin, välsydd och materialet är underbart, siden och viskos, det är viktigt för mig. Det enda tråkiga är att den är svart. Fanns ingen annan färg att välja på, och det känns som om jag varit svartklädd de senaste 30 åren. Tja, det är väl bara att fortsätta då . . . De har en snygg skjorta också, i grått, det får väl räknas som färgglatt i min garderob.
Såg i morse på tv1:s Godmorgon och mötte där Shima Niavarani. En fantastisk person. Så oväntad, så begåvad, så underbart intelligent. Har sett henne skymta förbi förut, men här var en lång, underhållande intervju. Ibland tror jag att det är sant att det är kulturen som förändrar världen, och om någon kan göra det så är det hon. En klart lysande stjärna, med åsikter och insikter.
Nu är Keith Richards biografi tyvärr utläst. Saknar den, den blir svår att efterfölja. Faktiskt den bästa självbiografi jag läst. Helt utan den alltför vanligen förekommande självgodheten. Här kommer rockstjärnemyten på skam, det man slås av är hans ödmjukhet och humor. Och riktigt rolig är boken på sina ställen. En av höjdpunkterna är när Jagger får på nöten av den annars så städade Charlie Watts. Rekommenderar den helhjärtat.
Läser nu lite halvhjärtat på en för mig ny fantasy, Robert Jordan heter författaren. Känns lite platt, men det kan vara Richards fel.
Bild: Stjärnor i advent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar