måndag 20 juni 2011

Syndaflod i Paradiset

Det är inte Björn Hellbergs fel att jag inte kan koncentrera mig. Han skriver mysiga småstadsdeckare i Maria Lang/Helena Poloni/Stig Trenter-tradition. Riktigt trevligt, precis som man kunde vänta sig av denna så sympatiska person, bekant från sportjournalistiken och svts eviga långkörare På Spåret. Har inte läst nåra av hans deckare förut, så här har jag att göra, tror han skrivit 15-20 stycken.
För den som händelsevis undrar hur det gick i US Masters kan jag berätta att Rory McIllroy vann, han är nu golfens nye gullgosse. Tiger Woods är ju skadad. På så många sätt skulle man här vilja tillägga.
Det regnar fortfarande, och det regnar verkligen för fullt och jag skulle behöva göra en massa ärenden. Käre Maken spelar golf, och därmed är den enda fungerande bilen försvunnen. Cykelväder är det INTE! Kan dock klarna upp fram på eftermiddagen, jag sätter mitt hopp till detta. Placerar mig nu i soffan med bok och kaffe och den lata hunden i väntan på att vädergudarna skall bli på nådigare humör. Hej så länge!
Bild: Mer vispad grädde, här från hundpromenaden. Det är INTE fläder, men ganska likt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar