onsdag 1 juni 2011

Design

-ett överexponerat ord, men Hotel Nobis vid Norrmalmstorg har satsat friskt och verkligen gjort det bra. Här var allt i inredningen värt en extra titt. Claesson, Koivisto, Rune står för detta lyckade arbete. Verkligen snyggt utan att bli för stelt och verkligt trevlig personal bidrog till det positiva intrycket. Så var det ju inte bara designen, hotellets läge var desutom perfekt för oss. Vi promenerade från Centralstationen, det var lite längre än vad kartan angav, och desutom anlände vi till huvudstaden mitt i Stockholm maraton, vilket hade viss implikation på framkomligheten. Vi lämnade väskorna på hotellet och tog oss via Hallwylska palatset i till Waldemarsudde över Djurgårdsbron i en takt som jag betraktade som snabb marsch och Kära Dottern som normal promenadtakt. Hade träningsvärk i tre dagar efteråt. Men vi kom fram, hann se både glasutställning och Fashion Stories, äta lunch i Prinsens Kök och dessutom ta en dyr sväng på NK innan det stängde. Inhandlade bl a morgonrock, design Calvin Klein från husets underbara avdelning för underkläder. Där kan man hitta de mest fantastiska saker som håller in, lyfter upp, fyller ut - allt vad man nu kan önska. Fanns en hel del jag gärna skulle prova, men nu var det så att tiden och orken var på upphällningen. Det här med morgonrockar är något jag har svårt att motstå, det är ett favoritplagg. Äger sex stycken, och det är väl strängt taget några fler än vad man egentligen behöver.
Bilder: Hotel Nobis trapphus, översta bilden tagen med totalt förakt för min icke föraktliga svindel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar