söndag 19 juni 2011

Det regnar i Paradiset

och det var inte alls så här jag hade tänkt mig helgen. Nu har det visserligen slutat, men nu är det så dags. Har ändå fått planterat, och planterat om och nu är kärlekspelargonerna på plats. Färgen är FANTASTISK, har försökt illustrera detta, men denna märkliga bild är den bästa jag fått fram. Stämmer inte riktigt i färg, de är faktiskt aningen mörkare, men hur jag än trixar så lyckas jag inte träffa riktigt rätt. Behöver egentligen bättre ljus, men alas!
Idag är det söndag och ingen Bones på tv! Bara gamla avsnitt som jag kan utantill. från Lark Rise till Candleford kommer visserligen i svt1 21.00, men samtidigt går sista dagen av US Masters i golf, vi har en svensk kille på tredje plats och en ung McIllroy (tror han är irländare) i rekordledning. Alltså samtidigt, nåja, golf är ju av det slaget att tävlingarna pågår i evighet. I fyra dagar, sändningstid till 2 på natten. Käre Maken är helt slut. Själv föredrar jag friidrott, 100 m, då hinner man inte bli uttråkad.
Är nu klar med Betancourts Även tystnaden har ett slut. En stark skildring av en stark person. Emellertid finns en massa skvaller på nätet, och det är svårt att bilda sig en uppfattning. Jag lämnar allt skvaller därhän, och konstaterar att jag nu har en bild inte bara av Betancourts fångenskap i FARC-guerillans läger utan också en komplex bild av landet Colombia; fattigdomen, laglösheten, maktkamperna, korrumptionen, narkotikan, gamla pengars makt och möjligheten till snabba nya. Måste säga att det är svårt att se en väg ut för detta så sargade land trots, eller kanske på grund av dess stora rikedomar.
Har nu gått tillbaka till lättlitteraturen, fast det är nu ganska svårt att koncentrera sig på på hittade mord i påhittad svensk småstad. Björn Hellberg är författaren, han har ett levande språk men det hjälper liksom inte. Har bara kommit till sidan 52, och då har jag försökt läsa hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar