söndag 26 juni 2011

Underbar dag

Har haft en fantastiskt fin dag som startade med frukost på Strandhotellet. Nu i ny regi, inredningen omdesignad till "Old Colonial-stil". Kul, faktiskt, och passar ju fint vid en gammal badort som Falkenberg. Emellertid var äggröran lika urusel som vanligt. Men allt annat är ju helt ok. Den stackars frukostpersonalen (bara tjejer, så vitt jag kunde se) var iförd de gräsligaste byxor jag sett på länge. Skulle nog föra tanken till safari-dress, men det hade varit MYCKET bättre med vadlånga kaki-kjolar. Tja, man kan ju inte lyckas med allt. Det finns en ny veranda på andra våningen också, ser jättetrevligt ut.
Så gick hunden och jag på långpromenad till hundstranden medan husse spelade golf. Hann faktiskt en tur ner till stranden för att ligga i solen en stund också. Lyssnade på mina favoritprogram från SRs arkiv: Stil och Public Service blev det idag. Intressant (det första) och VANSINNIGT roligt (det andra).
Idag kommer mitt älskade tv-program Från Lark Rise till Candleford. Annars kan jag rekommendera The Constant Gardener, 21.00 tv4. Bygger på John Le Carrés fina bok. Ett inlägg i den ständigt aktuella debatten om läkemedelsindustin. Och ett tämligen vasst sådant. Emellertid har jag läst (och läst om) boken och redan sett filmen, så jag håller mig till Candleford.
Bild: Min nygjorda "damm".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar