lördag 4 juni 2011

Sommaren är här!

Nyponbuskarna vid stranden har slagit ut, och det är en skönhetsupplevelse jag gått och väntat på ett tag nu. Jättehärligt! Nu trivs jag som bäst på stranden, det är inte så varmt och inte så många människor. Än. Det blir varmare så småningom, och packat med folk, och det är trevligt det också, men så här trivs jag alltså bäst, och vi har varit på stranden två dagar i följd, fast bara ett par timmar åt gången. Det är ju så mycket annat man skall hinna med.
Är snart klar med Folletts ca 900 s långa Giganternas fall. Episk nutidshistoria med början före första världskriget, som är bokens tyngdpunkt. Man följer personer och familjer från olika länder - England förstås, Tyskland, Ryssland och USA. Han är fantastisk på att levandegöra sina karaktärer, och han gör mycket noggrann research. Det är både spännande och intressant. Detta är första boken i en tänkt trilogi om 1900-talet. Jag väntar ivrigt på nästa del.
Läser tv-tablåerna med växande irritation. Det är verkligen inte mycket jag vill se, och det jag skulle kunna tänka mig (Oliver Stones W) börjar för sent. Om jag inte hade sett den och dessutom har den på DVD, hade jag sett Coppolas Marie Antoinette. UNDERBARA kläder.
Bild: De nästan lika underbara nyponbuskarna vid stranden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar