måndag 13 juni 2011

Gomorron Sverige!

Nej, det är inte jag som fått storhetsvansinne, det är mitt favoritfrukostprogram, som nu till min fasa har sommartid och slutar alldeles för tidigt. Inga nya intervjuer heller, men väl repriser av gamla. I morse var det en intervju med Bodil Jönsson, professor emerita vid Lunds Universitet och en underbart spännande person, som repriserades. I morgon blir det Carl Jan Granqvist, den intervjun vill jag se, men man får vara uppe i arla morgonstund.
I den litterära världen tragglar jag vidare med Bones, förruttnelse och maskar överallt, men replikerna är bra, det fär jag ge henne. Kathy Reich. Och hon har en hel del självironi. Något repriserat Bonesavsnitt jag såg häromdagen sponsrades av ett avmaskningsmedel för hund och katt. Det tycker jag faktiskt är väldigt roligt.
Är ute med hunden på promenad nästan varje dag, hittar ofta fina motiv. Idag fick jag med mig kameran, det var ganska bra fotoväder, och här är några supersöta rosor vid en trädgård som jag spanat på några dagar nu. Tyvärr var nte ljuset riktigt perfekt, men jag tog massor av bilder, det var nästan svårt att sluta. Ni kommer att bli hjärtligt utledda på dessa rosor. Jag tror att detta möjligen kan vara vresrosor, men i dagens GP kallar man det jag kallar nyponrosor för vres-. Det var i en lång artikel om den falkenbergska badstugorna, ett fenomen jag fnös åt när jag först flyttade hit, men har ändrat uppfattning om. Flyttar vi till lägenhet någongång vill jag gärna ha en liten badstuga själv! Blir det fint väder imorgon skall jag ta en bild av dem så ni får se.
Må så gott så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar