torsdag 30 juni 2011

Varmt

Hej på er! Det är alldeles för varmt för att sitta vid datorn. Och vad gör jag då? Jo, sitter vid datorn och betalar alla fakturor som kommit, dels till oss, dels till min mamma, som nu är gammal och gaggig (nåja) och har bestämt sig för att hon inte ska sköta papper längre. Pust och stöön! Vill hellre till stranden, eller åtminstone ut med hunden innan det blir för varmt för honom.
Såg Midsomer Murder med ny Barnaby härom kvällen. Den nye är bättre än den gamle, dialogen avsevärt rappare, men storyn seg. Det är som det här med gungorna och karusellen.
Läser just nu annars om gamla fantasy-böcker. Marion Zimmer Bradleys Darkover i repris för jag vet inte vilken gång i ordningen. Precis lagom för mig, min tankeverksamhet upphör helt vid ca plus 26 grader. Klarar inte minus heller . . . Väl tempererad är jag som bäst.
Orkar inte fotografera heller, så här kommer en närbild på mina rosor i "dammen". Hamlet tror att det är hans nya vattenskål.
Som ni kanske märkt har jag dessutom datortrassel och inget fungerar. Gör ett nytt försök att lägga ut bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar