lördag 25 juni 2011

Planerar för frukost

Har nu försökt komma iväg till Strandhotellet för frukost två dagar i rad, men vi har sovit för länge. I morgon SKALL det bli av! Tänker sätta klockan. Strandhotellet har bytt ägare. Hoppas att det medför förbättringar m a p äggröran.

Läser fortfarande Björn Hellberg. Och det tänker jag fortsätta med. Hans deckare är trevliga, hans hjälte den gamle polisen är supersympatisk och språket är, som jag tidigare tjatat om, rikt och varierat. Håller nu på med Nattvandraren från 2008.

Glöm marängerna jag skrev om häromdagen! De blev hemskt kletiga och konstiga. Tänker hålla mig till traditionella recept i fortsättningen. Dessutom måste jag konstatera att maränger inte är något för mig. Alldeles för mycket socker ÄVEN om man byter ut hälften. Åt för många, mådde gräsligt illa.

Såg Lark Rise till Candleford i går. En repris, jag missade förra söndagen. Är nu förälskad i varenda person i serien som är absolut ljuvlig! Kan knappt bärga mig till morgondagen och nästa avsnitt: svt1 21.00.

Bild: Våra fantastiska rosor mot husväggen på framsidan har slagit ut. Jo, de ser helt overkliga ut!
PS: Vädret har ordnat till sig efter en kall och blåsig midsommarafton, nu skiner solen hos oss och i morgon skall det bli varmt! Fram med linnen och vita byxor igen! Hurra!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar